Wednesday, November 10, 2010 | By: Asram Noordin

My Current Knowledge Resources!!!(UTP)


             Tanggal 16 Januari 2010(Jan 10 Intake),aku mula enrollkan diriku ini ke satu tempat yang mane aku dah lame ingin2kan sebelum ini...Berbekalkan dengan result trial SPM 2009 yang x seberapa n lulus interview mase EduCamp,aku telah ditawarkan untul menyambung pengajian di sini..Universiti Teknologi Petronas!!....situated at Tronoh,Perak.....x pernah ku dengar nama tempat Tronoh ni sblum ni,klau Teronto aku tahu la kat Canada bkannye kat dalam UM(bt2 paham)....,tapi xpelaaahhh,,,,janji aku dah dapat kira dah bersyukur sangat2 dah.
               Dalam offer letter,aku diofferkan dgn programme Business Information System @ kat cni diorang panggil BIS....Foundation setahun n Degree 3 years  n half!!(nasib baik coz student engineer 4 tahun) Maklumlah!nasib baik dapat 1st Choice...heheh....n sponsornye.....(dalam hati aku dah terbayang Petronas akan sponsor) but sebaliknya terjadi Tajaan : Persendirian...hahha....nak ketawa pun ade n nak sedih+kecewa pun ade jgak...tapi xpelah "You Can Do It,Asram!!"(sayup2 kedengaran)said mak aku....perbelanjaan xpe mak n ur siblings akan tanggung...Tugas adik pergi belajar je and jadi insan yang cemerlang pada agama,bangsa,n negara....hati sape yang x sengat Beb kalu org ckap cm2..huhu
             First day menjejakkan kakiku ini ke bumi UTP sangat pelik rasenye coz in UTP kita bleh tgk mcm2 manusia dtg dari berbagai2 negara di seluruh dunia....then,aku pergi register student and hostel kat canselor complex(undercroft)..unfortunately,aku dapat room8 ex-skulmate aku...his name is Moosaa,the.........diye ni lagi(yg e2 nanti aku cerita lagi)..heheh...adress hostelku V6,Propana,P-01-18..ground floor je...first time aku duk hostel ground floor ni..coz b4 dis mase kat falahiah slalu duk kat 1st@2nd floor je...xpela pengalaman baru org kate...
            Hari ini jgaklah bermulanya sesi Minggu Aluan Siswa(MAS) @ in arabic simply call it Ta'aruf Week...hemmm...teringat mase kat Aspurafa dulu...Selepas itu,aku kena menghabiskan seminggu full-time/24 hours non-stop follow up the xtvt2 yg telah diaturkan....aimnya to expose campus life kat student2 baru yg baru masuk same like me lah...
           So,pasnie aku akan sambung dengan bnyak lagi xtvt yang menarik along MAS ini...same2 kite tgk nanti yer...first time wrting letih jgak kot!!!!!


             
         

0 comments:

Post a Comment